ביקורות אחרונות
ראשי > תיאטרון הספרייה > לאבד שליטה: "חתונה מושלמת" בתיאטרון הספרייה
לאבד שליטה: "חתונה מושלמת" בתיאטרון הספרייה

לאבד שליטה: "חתונה מושלמת" בתיאטרון הספרייה

פארסה טובה מתחילה בטעות. אף אחד לא באמת רוצה שהיא תקרה. לפעמים היא נוצרת מתוך טרגדיה אנושית, כך שאף אחד לא יצטרך להשגיח על העניינים, ולעתים נדרש להפעיל מנוע מלאכותי, שיגרום להיווצרותו של אפקט קומי יש מאין. "חתונה מושלמת", המהתלה הכיפית והלא מאוד מחייבת של רובין האודן הבריטי, לוקחת סיטואציות מופרכות "מהחיים" למצבי קיצון ממשיים. …

סיכום ביקורת

הצגת בידור חביבה ועשויה היטב

לסיכום : הביצוע חינני ומנסה ליצוק נדבכים נוספים לתוך הטקסט. הסוף מרגיש מאולץ ודביק, ואולי אפשר היה להסתדר בלעדיו

דירוג הגולשים: 3.08 ( 6 מדרגים)
0

פארסה טובה מתחילה בטעות. אף אחד לא באמת רוצה שהיא תקרה. לפעמים היא נוצרת מתוך טרגדיה אנושית, כך שאף אחד לא יצטרך להשגיח על העניינים, ולעתים נדרש להפעיל מנוע מלאכותי, שיגרום להיווצרותו של אפקט קומי יש מאין.

"חתונה מושלמת", המהתלה הכיפית והלא מאוד מחייבת של רובין האודן הבריטי, לוקחת סיטואציות מופרכות "מהחיים" למצבי קיצון ממשיים. הנוסחה שמאחורי הקלעים פשוטה עד פשטנית: ככל שמפלס ההיסטריה על הבמה גובר –  כך הקהל צוחק יותר.

לאחר שהוצג בהבימה לפני כעשור עם יובל סגל, אסנת פישמן, נתי רביץ וריקי בליך והפך לשלאגר, חוזר המחזה לסיבוב קיצי במיוחד בתיאטרון הספרייה. הבמאי הוא עידו רוזנברג, השחקנים בוגרי בית צבי ואת התפאורה הססגונית עיצב סלבה מלצב – וכולם יודעים לעשות את העבודה כמו שצריך.

גם אם החומר לא מהווה תענוג אינטלקטואלי אלא רק ניקוי ראש בימתי, המערכון הזה שומר בנאמנות על אנרגיה תזזיתית ורוב הזמן גם מצליח להלהיב, לא מעט בזכות הקצב האותנטי וקר הרוח שבה הועמדה השתלשלות האירועים ההזויה שלפנינו.

גיל כהן הוא ביל, גבר נורמטיבי לחלוטין, שמתעורר בבוקר חתונתו לצד בחורה זרה ועירומה בשם ג'ודי (בל וענונו), שבמקרה (או שלא) קשורה איכשהו לטום (אבירם אביטן), חברו הטוב של החתן. כשהבעיה מתחוורת להם לאחר ליל מסיבת הרווקים, השלושה מנסים להסתיר אותה בקדחתנות ומעלילים שלל עלילות מקושקשות, שיגנו עליהם מחשיפת האמת.

הארוסה רייצ'ל (יעל חיימובסקי) כבר בדרך לבית המלון יחד עם אמה דפנה (ענת צידקוני), ושעון העצר לקראת החתונה מתחיל לתקתק. כשלתמונה נכנסת החדרנית הפלפלית ג'ולי (ליטל שמש המצוינת), תהיו בטוחים ששום דבר לא יישאר בשליטה: היא מעמידה פנים, מסכסכת, משפילה, מעמידה דברים במקומם ומושכת בחוטים. בשלב מסוים סיפורי הכיסוי שמצטברים מרגע לרגע מגיעים לנקודת האל חזור, מה שגורם להתרחשויות לאבד מתקינותן הפוליטית.

אמנם מדובר במכונת הצחקה משומנת מדי, כזו שנותרת קצת טכנית ונטולת שנינות אמיתית, אבל נהניתי ב"חתונה מושלמת" יותר משצפיתי ב"נשוי במנוסה" הסטריאוטיפית בתיאטרון הקאמרי או ב"פאניקה" חסרת התוחלת של האודן, שמוצגת כיום בתיאטרון הלאומי.

הביצוע חינני ומנסה ליצוק נדבכים נוספים לתוך הטקסט (עיינו ערך הקריצות המוזיקליות שערך אמיר לקנר או שימוש אירוני בתרגום שהתקין דניאל לפין). הסוף מרגיש מאולץ ודביק, ואולי אפשר היה להסתדר בלעדיו.

לסיכום: הצגת בידור חביבה ועשויה היטב.

פארסה טובה מתחילה בטעות. אף אחד לא באמת רוצה שהיא תקרה. לפעמים היא נוצרת מתוך טרגדיה אנושית, כך שאף אחד לא יצטרך להשגיח על העניינים, ולעתים נדרש להפעיל מנוע מלאכותי, שיגרום להיווצרותו של אפקט קומי יש מאין. "חתונה מושלמת", המהתלה הכיפית והלא מאוד מחייבת של רובין האודן הבריטי, לוקחת סיטואציות מופרכות "מהחיים" למצבי קיצון ממשיים. …

סיכום ביקורת

הצגת בידור חביבה ועשויה היטב

לסיכום : הביצוע חינני ומנסה ליצוק נדבכים נוספים לתוך הטקסט. הסוף מרגיש מאולץ ודביק, ואולי אפשר היה להסתדר בלעדיו

דירוג הגולשים: 3.08 ( 6 מדרגים)
0

על אופיר הלל

אופיר הלל
מבקר בתיאטרון - מגזין התרבות והתיאטרון של אופיר הלל

2 תגובות

  1. תודה רבה על הסקירה
    הייתי בהצגה הזאת לא מזמן ומאוד מאוד נהניתי

    נ.ב – אחלה אתר. תצליח

  2. אופיר הלל

    שמח לשמוע שנהנית :) זאת כל המטרה של הבלוג

התגובה שלך

כתובת האימייל שלך תישאר חסויה. שדות המסומנים בכוכבית חובה *

*

Scroll To Top